W siedzibie Pracodawców Pomorza w Gdańsku w czwartek, 15 maja miała miejsce promocja mojej najnowszej książki „Lider perfekcjonista” To kolejny etap wcześniejszej publikacji dla menedżerów – „Lider czy boss, czyli problemy pracy menedżera”. Pozycja ta bowiem zyskała uznanie za praktyczne, nieszablonowe podejście do problematyki zarządzania. Ukoronowaniem sukcesu jest nagrodzenie książki Złotą Odznaką, a ja zostałem wyróżniony certyfikatem Europejski Lider Jakości na IV Międzynarodowym Konkursie Gospodarczym w 2024 r. organizowanym przez sześć krajów UE. Dodało mi to pewności o obranym kierunku do dalszej pracy.
Choć lektura, zdawałoby się, przeznaczona jest dla osób zajmujących się biznesem, ale na spotkaniu, przy pełnej sali, gościłem przedstawicieli z różnych środowisk, także polityki czy kultury. Dużym dla mnie zaszczytem była obecność Krystyny i prof. Stefana Chwin i jego żony Krystyny, która jest wydawczynią jego twórczości, posła Jerzego Borowczaka, a także dużej kasy Liderów znaczących firm na Pomorzu między innymi np. Jakuba Pastuszko, czy Jacka Zwolaka i Ireneusza Osińskiego.
Książka została napisana z myślą o osobach, które pragną zdobyć niekwestionowany autorytet i pozycję lidera. Wskazuje, na jakie aspekty należy zwracać uwagę zarządzając firmą. Dzielę się swoim doświadczeniem zdobytym przez ponad 60 lat pracy zawodowej, w tym ponad 50 lat poświęciłem organizacji i zarządzaniu. Pracowałem w różnych środowiskach społecznych oraz kulturowych, zajmując stanowiska od podstawowych po najwyższe, kierownicze.
Moim pragnieniem jest, aby ta lektura pomogła każdemu ambitnemu menedżerowi lepiej zrozumieć siebie w roli lidera – zarówno w pracy, jak i w społeczeństwie, a nawet w rodzinie, jak siebie doskonalić. Wskazuje, że bycie liderem to przede wszystkim dobry kontakt z ludźmi. Z perspektywy swego długoletniego doświadczenia, wiem, że najlepszy menedżer nie zdziała nic, jeżeli nie potrafi rozmawiać ze swoimi współpracownikami, i to każdego szczebla, jeśli ich nie nie zna i nie rozumie, jeśli nie darzy ich szacunkiem. Ale i współpracownicy powinni rozumieć swojego szefa. Dopiero układ wzajemnego uznania i zaufania gwarantuje sukces firmie i jego menedżerom.
Interesujące spotkanie poprowadził, z klasą, pasją i humorem, prezydent Pracodawców Pomorza Zbigniew Canowiecki.
Dużą satysfakcję miałem także z długiej kolejki po autorskie egzemplarze książki z moją dedykacją a także długimi rozmowami kuluarowymi zwieńczającymi wieczór.



















